Eesti jõulureklaamid 2016

Kogun juba mõnda aega YouTube’i kanalisse “Reklaamitrikk” Eesti reklaame ning praegu on sobiv aeg jõulureklaamidest ülevaade teha. Continue reading

0 Kommentaari »

Mis on Pocopay? Ei, tõsiselt, mis see on?

Tõsiselt, mis on Pocopay? Ma päriselt ei ole aru saanud — ja ma olen püüdnud. See on ilmselge märk, et midagi on kommunikatsioonis sassi läinud.

Continue reading

2 Kommentaari »

Dokumendihaldus

Mis dokumendihaldus? Asi on nii, et paar aastat tagasi tundsin oma reklaamibüroo jaoks vajadust ühe lihtsa, mugava, aga piisavalt võimeka ja turvalise pilvepõhise dokumendihaldussüsteemi järele. Continue reading

0 Kommentaari »

#estonianmafia on kohutavalt halb nimi

Ka suurem osa eestlaseid seda ei tea, aga “Estonian Mafia” on Eesti start-up firmade koondnimetus. Asi algas sellest, et ingelinvestor Dave McClure kasutas seda fraasi kui avaldas imestust Londoni Seedcamp 2011 finaali jõudnud Eesti start-up‘ide üle. Aga see sakib ja väga pahasti. Continue reading

0 Kommentaari »

Miks pole sõdadel logo?

Kõigel, mis on miski ja kõigil, kes on keegi, on logo. Kui sa oled piisavalt kõva mees, siis on sul näiteks perekonnavapp, aga kui seda mitte, siis allkiri on sul ikka. Sinu ainulaadne märk. Sinu logo. Continue reading

0 Kommentaari »

EMT iPhone 6 äpardus

Mis iPhone’i puutub, siis selles teemas on nii palju vastandumist laavi ja heiti vahel, et mõnda võib see asjaolu põhiteemalt eksitada. Seega, kui tunned, et ei ole piisavalt erapooletu, siis loe iPhone asemele lihtsalt “toode”. Continue reading

3 Kommentaari »

Agentuuride konkursid on kliendile kahjulikud

Üks kõige mõttetumaid nähtuseid turundusmaastikul on agentuurikonkursid. Need mitte ainult ei kuluta arutul hulgal kliendi ja agentuuri aega, vaid on kliendile kahjulikud veel olulisemalgi moel.

Continue reading

0 Kommentaari »

Kuidas ei tohiks sotsiaalmeedias turundada: Microsofti Eesti näited

Juba mõnda aega on mulle silma jäänud, kuidas Microsoft Facebookis reklaami teeb, sest see tundub minu jaoks nii uskumatu raharaiskamisena. Kirjutan mõnest lihtsast sotsiaalmeedia reeglist ja selgitan näidetega, kuidas Microsoft nende vastu järjekindlalt eksinud on.

Continue reading

2 Kommentaari »

Eesti Energia mõttesuunaja

Eks ma kirjutan ise ka vahel samasuguseid infoks maskeerunud kirjatükke, aga kõrvalt vaadata on ikka lõbus kui keegi nii osavasti mu mõtteid püüab suunata.
Juhuslikust sõnastusest on asi kaugel.

Continue reading

0 Kommentaari »

Verine geriljareklaam

Hea näide reklaamist, mis saab küll tähelepanu, aga valet sorti tähelepanu. Selline on Parodontaxi reklaam nt kaubanduskeskuste tualettides. Continue reading

1 Kommentaar »

Päris kaupluste enesetapp

Mõne sõnaga sellest, mis saab füüsilistele poodidele tegelikult saatuslikuks. Ma ei imestaks, kui see kauplustele üllatusena tuleb.

Continue reading

2 Kommentaari »

Hingetu reklaamilugemine

Käisin paar päeva tagasi ühe näitlejannaga stuudios reklaamile lugemas. Kui olime lõpuks minu meelest täitsa ilusa versiooni purki saanud, küsis ta, kas teeme veel ühe duubli. Ma vastasin, et minu meelest oli viimane väga OK, aga kui tema hing rahule ei jäänud, siis võib muidugi veel lugeda. Ta vastas, et tema hing ei ole sellistel töödel kohal, ainult keha.

Continue reading

0 Kommentaari »

Nike odavtööjõud

Nike tegi Hiinas huvitava tüki kui oma jooksujalatsite väireklaamile jalanõu reaalajas külge lasi kududa. Time-lapse videona lahe, aga kas ma olen ainus, kellele see veidi irooniline tundub?

Continue reading

0 Kommentaari »

Uus kampaania on lekkinud!

ETK reklaamikampaania “KÄI P***I!” jätkukampaania on lekkinud ja tuleb väidetavalt selline.

Continue reading

0 Kommentaari »

Mõtteid võrdõiguslikkuse reklaamikampaaniast

Sooline StereotüüpEga selle hanke käik lihtne ei olnud, tõenäoliselt ei Sotsiaalministeeriumile, ega agentuuridele. Continue reading

3 Kommentaari »

Vahet pole, et on kräpp

Mind paneb alati imestama kui midagi tehakse nii kehvasti, et see lihtsalt peab olema ilmselge kõigile, kaasa arvatud tegijale, ent ta viib asja siiski lõpuni just sellisena. Hakkamata midagi muutma.
Continue reading

0 Kommentaari »

EMT ja AS Lõbumaja

Aastal 2013 tundub, et nendel kahel ettevõttel pole vähematki seost. Olgu-olgu, just nuputasin ühe välja — et mõlemal on hinnad, mis just rahuldust ei paku. Khmm. Aga tegelikult tahtsin teiega jagada üht EMT reklaami aastast 2000.

Continue reading

0 Kommentaari »

Aprillinaljad 2013

1. aprill on firmadele suurepärane võimalus mingi lollusega pilti saada. Isegi täiesti tõsised brändid võivad sel päeval midagi tavapäratut lubada ja keegi ei pane seda pahaks. Veelgi enam, inimesed tervitavad sellist julgust kahel käel. Continue reading

1 Kommentaar »

DNA-põhised reklaamid

Sain just kirja sugupuu ehitamise saidilt GENI, kes teatas õhinaga, et nüüd saab nende kaudu oma DNA ära analüüsida ja sugupuud avastada.

Continue reading

0 Kommentaari »

“FedEx” petukiri

See ei ole muidugi mingi päris FedExi reklaamitrikk, aga trikk on ta sellegipoolest ning kasutades reaalset kaubamärki väga reaalses kontekstis (sain sellise kirja firma aadressile), murrab niisugune petuskeem vägagi brändide, ehk turunduse ja reklaami maailma.

Continue reading

0 Kommentaari »