Kuidas teha head reklaami (katkend)

Reklaam on üldiselt ala, kus – ma pean kurvastusega nentima – on „asjatundjaid“ meeletu hulk. Igaühel on oma arvamus ja nagu ma raamatu alguses kurtsin, erineb see teiste omast nagu soome papp läti nätsust.

Sageli kuulen dialoogi teemal „vaata kui halb reklaam“, kusjuures teine vestluspartner teeb kohatuid märkusi, nagu „on jah kole“. Pole see asi nii lihtne midagi ja seepärast, isegi kui mulle mõni reklaam tundub tõelise käpardite suvekooli lõpuprojektina, ei kipu ma oma hinnangut sellele, kas tegemist on hea või halva reklaamiga, ennatlikult ütlema. No vähemalt mitte enne, kui olen tutvunud müügitulemustega või endale reklaami eesmärgi ja sihtgrupi piisavalt selgeks teinud.

Aga püüame siis selgust saada, mis pagan see hea reklaam on. Päris sageli arvatakse, et hea reklaam on see, mis naerma ajab. Ja enamasti antakse ka auhindu selle järgi. Lihtsalt emotsionaalselt. Teine laiemalt levinud arvamus on, et hea reklaam on kunstipärane ja hästi stiilne. Mõlemas on terake tõtt, aga mitte päris kruubi-, vaid pigem kuskussitera jagu. Nimelt võivad mõlemad olla hea reklaami komponendid, aga need üksi veel reklaami heaks ei tee. Kuna reklaame tellitakse mitte näituseseinale, vaid ikka selleks, et klient hiljem investeeringu mitmekordselt tagasi teeniks, peab reklaam müüma.

Lühidalt öeldes – hea reklaam on see, mis müüb. Müüb nagu loom. Seejuures ei pea alati müüma midagi rahaliselt, müüa võib ka ideed. See teebki asja keeruliseks. Nalja teha pole ju väga raske. Stiilset asja ka üldiselt mitte. Aga kuidas teha selline reklaam, mis tõesti müüks? Selle saavutamiseks tuleb kõigepealt aru saada järgnevast.

Loe edasi juba raamatust!

Lisa kommentaar