Klientide tüübid

Kliendid on aga erinevad nagu sokid pärast pesu – sarnast paarilist naljalt ei leia. Siiski olen sinu elu lihtsustamiseks põhilised klienditüübid välja uurinud ja allpool ära toonud.

MINA-KA-DISAINER
See on üks ohtlikumaid klienditüüpe, sest neid vaevab süvenev meelepete. Kõige kergemal puhul joonistab ta midagi valmis ja palub selle järgi lõplik disain vormistada. Mõnel juhul piisab seepeale viisakast noogutamisest ja võib rahus oma, hoopis teistsuguse lahenduse kallal edasi töötada, nimetades selle hiljem interpretatsiooniks ning klient on rahul. Raskemate vormide puhul disainibki klient  koguasja ise ja mõtleb sinna juurde tekstidki välja. Agentuuri tööks jääb vaid trükiettevalmistus. See on kahel põhjusel väga halb. Esiteks on enamasti tegemist kliendipoolse mitte just liiga kvaliteetse tööga, teiseks – ja see on juba palju hullem – ei saa agentuur niimoodi ju mingit raha!

Reklaamiagentuuris on eraldi inimesed projektijuhtimiseks, ideede genereerimiseks, teostamiseks, trükiettevalmistuseks, animeerimiseks, programmeerimiseks jms. See pole isegi peaaegu võimalik, et üks inimene kõike väga heal tasemel oskab. Veelgi väiksem on tõenäosus, et see inimene töötab mõnes firmas turundusjuhina, mitte pole reklaamiagentuuri või Mensa klubi poolt ära rabatud.

ANTIPAAT
Uue kliendiga kohtudes on oluline välja uurida tema turunduseelarve, konkurentsisituatsioon, positsioon tarbija peas ning – tema värvieelistus. Tõepoolest, tegemist on ootamatult olulise asjaga, millele klient ise ei oska enamasti tähelepanu pööratagi. Näiteks selgub, et klient jälestab sinist. Muidugi ei hakka ta seda agentuuriga kohtumisel mainima, nagu ta ei maini sedagi, et ta kodus õhtusel ajal salaja telerist hoogtõuklemist armastab vaadata. Ära lase end aga eksiteele viia, tegemist on elulise informatsiooniga! Kui nüüd oma teadmatuses kliendile suurepärase, lausa geniaalse lahenduse välja pakud – näiteks on taevakarva meres aeglaselt õõtsumas sinine laevuke, mille reelingu ääres vaatab ootavalt sinitaevasse safiirsiniste silmadega neiu, siis… võid mind uskuda, see lahendus kliendile ei meeldi. Kusjuures ega ta ei oskagi öelda, miks ei meeldi. Teadmatuses pakuvad reklaamitegijad nüüd välja veel mitu lahendust ja on tohutus kimbatuses, kuidas isegi peaaegu üks-üheselt kliendi poolt dikteeritud idee ometi nii vastumeelne saab olla.

Värv on muidugi kujundlik sümbol, see võib tähendada ka mõnda muud antipaatiat – kolmnurgad, kassid vms.

Loe teistest klienditüüpidest edasi juba raamatust!

Lisa kommentaar