Kuidas ei tohiks sotsiaalmeedias turundada: Microsofti Eesti näited

Juba mõnda aega on mulle silma jäänud, kuidas Microsoft Facebookis reklaami teeb, sest see tundub minu jaoks nii uskumatu raharaiskamisena. Kirjutan mõnest lihtsast sotsiaalmeedia reeglist ja selgitan näidetega, kuidas Microsoft nende vastu järjekindlalt eksinud on.

Sotsiaalmeedias, nagu igaüks teab, saab bränd (just nagu sotsiaalmeediat kasutav inimenegi) enim positiivset tähelepanu siis kui jagab oma sihtgrupile väärtuslikku sisu ning huvitavaid ja diskuteerima ajendavaid mõtteid. Põhimõtteliselt — ehkki sotsiaalmeedia kanalid püüavad selle vastu aina jõulisemalt võidelda — saab neis kanalites endiselt turundada ka täiesti tasuta, kasutades pelgalt seda Väärt Sisu printsiipi. Ideaalne on see, et lisaks minimaalsetele või olematutele meediakuludele saab bränd sel kombel ka rohkelt sihtgrupi armastust, mida rahaga nagunii osta ei saa.

Nagu ma mainisin, töötavad sotsiaalmeedia kanalid tasuta turundusele aktiivselt vastu. Facebook piirab näiteks oluliselt fännide ringi, kellele Lehe (Page) postitust kuvatakse. Kui juurde ei maksa. Seepärast on igati loogiline ja lausa turunduslikult oluline, et firmad, kellel selleks raha on, oma postitusi võimendaksid, ehk raha makstes nende levikut laiendaksid. Mis saaks ka inimestel/tarbijatel selle vastu olla, kui mõne kaubamärgi täiesti mõistlik, võib-olla lausa inimese jaoks kasulik jutt temani jõuab?

Eksisteerib ka kolmas variant. Selline, kus sul ei ole tegelikult sisu. Kus sul ei ole kas midagi öelda või sa teed seda nii läbimõtlematult, et isegi kui seal on mingi tera sees, siis keegi su mõttest aru ei saa ja isegi huvitava olemusega sisu ei mõista. Halvimal juhul teed sa (või äkki Google Translate?) tekstist lihtsalt robotliku tõlke ja maksad selle levitamise eest. Sa näed, et see taha levida, aga sa levitad seda toore jõuga. Inimesed ei kliki “like”, inimesed ei kliki “share” ja mis kõige hullem — inimesed ei saa aru, mida sa räägid ja miks. Või siiski on üks asi veel natuke hullem. Sa meeldid inimestele aina vähem, sest ilmutad nende seinale materjali, mis neid lihtsalt segab. See on halvim, mida sa sotsiaalmeedias teha saad. Selle asemel, et kellelegi ebameeldivaks tülinaks olla, tahad sa ju kedagi endast huvituma panna.

Nüüd aga mõned näited, mis ma olen mõne kuu jooksul kogunud, sest sellist Kuidas-Mitte-Teha materjali ei saa ma lihtsalt kogumata jätta.

Näiteks sellel on pilt küll tore ja pilkupüüdev, aga jutt? “Vali oma seade nüüd”! Ajastul, mil isegi ärikasutajad pööravad palju tähelepanu tehnoloogia isiklikkusele, siis seda oma kommunikatsioonis nii kaugeks mängida, nimetades lihtsalt üliemotsioonivabalt “seadmeks”, on küll viga. Kas oled huvitatud uusimast seadmest? Jätke nüüd.

Sotsiaalmeedia vead
Kuna sõnumit peeti ilmselt väga heaks, kasutati seda sama ka teise pildi juures.

Sotsiaalmeediaturundus

Kui eelmised näited olid puhas reklaamsõnum, siis järgmisega on püütud teha seda, mida eelpool kirjeldasin ja mis on potentsiaalselt palju huvitavam. Põnev uudis Microsofti laborist! Aga öelda, et “Loe rohkem, milline on ÜKS VÕIMALIKEST tuleviku SEADELDISTEST Xbox’i täiendamiseks”? Jälle mingi “seadeldise” jutt. Üks võimalikest. Ja Xboxi täiendamiseks, mis ilmselt ka piisavalt paljudele inimestele piisavalt palju ei ütle ning ei ole isegi tähelepanu saamiseks oluline asi, mida pealkirjas rõhutada. Sõnastusel on veel ka see häda, et ilmselt ei ole kellegi fantaasiaks “leida õige mängupartner prillide abil, mis jälgivad silmade liikumist ning häält”. Ning lisaks on laused ka stilistiliselt konarlikud.

microsofti kohmakas FB postitus

Siin on hea see, et jutt on vähemalt selge ja arusaadav. Miinuspoolele jääb asjaolu, et Windows 8 ja Office 365 “kasutuselevõtuks” räägitakse ainsa plussina soodsast hinnast. Tegelikult on mõlemad küllalt radikaalsed muutused Microsofti ökosüsteemis hästi kodunenud inimeste jaoks, seega tuleks siin lisada ka mõni oluline pluss selle “kasutuselevõtu” teostamise kasuks. -20% on ikkagi 80% rohkem kui läheb maksma status quo säilitamine.

Kuidas reklaamida Facebookis

 

Mul on viimasel ajal Microsoftist lausa kahju, sest mulle on see bränd meeldinud rohkem kui omal ajal oli viisakas öelda. Kuna ma olen need postitused oma seinale saanud, olen ma ilmselgelt millalgi klõpsanud nupule “Meeldib”, ning MS’i fänniks hakanud. Aga mind veetakse tarbijana, sh reklaami tarbijana, järjekindlalt alt. Turundajana on mul lisaks raske vaadata, kuidas raha tuulde loobitakse ja inimestele “seadmete” ja “seadeldiste” arusaamatuid reklaame täiesti robotlikul moel seintele kleebitakse. Neil on ju ägedaid tooteid, huvitavaid arendusi, geniaalseid inimesi. Paistku see siis ometi välja!

2 Vastust

January 23, 2014 at 22:57 Autor Margus

Ma olen põhimõtteliselt nõus. Samas kui ma vaatasin nende statistikat, siis tuleb tunnistada, et nende strateegia toimib, vähemalt numbrites. 20. oktoobrist kuni 12. jaanuarini ei ole näha äralangemisi, tagasilööke. Oktoobris oli neil 4800 fänni, jaanuaris ligi 7000, trend on pidevas kasvus. 72 fänni nädalas või 503 kuus. Regulaarselt. Seega inimesed on nenede reklaami suhtes vastuvõtlikud. Kahjuks täpsemaid andmeid hetkel pole võtta.
Parimat!
Margus
www. tasutaturundusjainternetiturundus.com

January 24, 2014 at 12:12 Autor Kent

Fännide saamise ja turundustegevuse tõhususe vahel suurt korrelatsiooni tavaliselt ei ole. Teatavasti on paarkümmend tuhat võimalik kokku saada pelgalt libafännidest, kes loodavad auhindu saada. Sellele libedale teele minna, et mõõta turunduse tõhusust läbi fännide hulga ei ole kindlasti mõtet minna.

Lisa kommentaar